Alla inlägg under juni 2010

Av Hanna Nordlund - 29 juni 2010 17:58

Ja, jag gick ner till vattnet med min picknickkorg. Bogserade flotten efter båten en bit ut. Slängde i ankaret. La mig på flotten spritt språngande naken (som jag hade sett framemot) och allt kändes uuuunderbart! Men så började ekipaget röra sig fort in mot land. Värdelösa rep och ankare muttrade jag. Sen kom papps ner. Vi satt dit ett nytt rep.

Det andra var för kort (?) Vilket snille hade satt dit 3 meter för kort rep...?

Och vilket snille upptäckte inte det innan utfärd??...hehe...

Ja iaf, sen provade jag igen då.

Rodde ut med schabraket i hopp om att det skulle stanna där ute så jag kunde få njuta av denna härliga dag. Det stannade på plats.

Men då gick solen i moln istället....länge.. Sen dog min mp3 i samma veva.

Då blev jag less.. Men tänkte att då gör jag nå tok och hoppas på det bästa. Så jag dansade och gjorde nån typ av yoga lite en stund och betedde mig allmänt sinnesförvirrad. Sen kom solen, hör och häpna. Och molnen svävade åt rätt håll. Kanon!

Då!.... knorrar det till i lilla magen. Typiskt tänkte jag. Men jag måste äta nåt annars kan jag aldrig ligga här och slappa flera timmar. Så jag åkte in igen.

Gick och upp och käkade. Gick tillbaks och la mig på flotten.

Efter det så var det kanonväder ett tag.....tills, det kom ett jättestort svart moln som svävade och parkerade sig alldeles ovanför mig och min lilla flotte. (åtminstone kändes det så)

Jahapp, då var det kört igen.. Jag satt mig upp och bara väntade på att det skulle komma ett kaotiskt spöregn vilken sekund som helst. Men inte.

Det var bara ett skämtmoln uppenbarligen. Skönt.

Och efter den stunden var det frid och fröjd ute på sjön! Så var sagan slut. Nej vänta, slutet är ju rätt kul. Jag drar på mig kläderna, ror in mot bryggan. Står där och grejar på bryggan med båten och flotten, mp3:n på högsta, jag ylar och sjunger. Sen vänder jag mig om för att kubba upp till huset och vipps, där står en herre. Sture heter han. Och jag heter Hanna och jävlar vad rädd jag blev!

The End.


Och annars idag... Ja, jag har ont i min visdomstandsjävel..

Jag har druckit kaffe, messat lite med herr plant, beundrat mig själv, gosat med vovva.. Ja massa sånt där ointressant. Däremot nåt intressant.. det är att jag pratade med herr Johansson förut. Det var intressant. Det var det.


Vad erbjuder kvällen?

Jag har en kanonidé! Åka till stan, sätta sig på en uteservering och ta en kall och surra med goda vänner..?

Ja tack!


Nu ska jag ta mig en liten hårdbrömacka.

So long.








Av Hanna Nordlund - 28 juni 2010 21:49

Midsommar i skatan, tredje året i rad. Jag hade i vanlig ordning en fantastisk midsommar med god mat, trevliga människor, skratt, tävlingar, båtåk, skogsvandring med mera.


 

Ovido - Quiz & Flashcards