Alla inlägg under augusti 2011

Av Hanna Nordlund - 31 augusti 2011 22:46


Ibland vill jag bara backa tiden.

Ibland vill jag stanna tiden.

Ibland vill jag förgöra tiden.

Ibland vill jag se in i tiden.

Ibland vill jag höra tiden.

Ibland vill jag känna tiden.

Ibland vill jag ha tid.


 


*****


Nu är jag så trött så ögan klappar ihu..

Godnatt.

Av Hanna Nordlund - 27 augusti 2011 12:50

Precis.

Jag sitter här hemma och kikar igenom lite texter jag skrivit förr om åren. Hittade en som jag totart glömt bort, den är ju jättebra faktiskt.Hur lyckades jag skriva ihop nåt sånt bra (?) ;)


Det blir inge trutis eller lysafton för min del. Jag krigar fortfarande med min eländiga hosta som inte vill försvinna. Satt ikväll blir det lugna puckar med några filmer, lite poppisar och mys med min bästaste Kimo.

Nån öl ska jag nog också unna mig ;)



Hörs pån.


*****


Kimo när han var en liten, liten tuss bara   

Min älskade hund! Tänk att han varit sådär liten :)


                 

Av Hanna Nordlund - 26 augusti 2011 09:50

Vad livet går fort egentligen..

Det bara rusar förbi. Snart kommer allt som är nu vara förbi.

Tiderna förändras, folk förändras, folk blir äldre, husdjuren försvinner, nya husdjur kommer, barn kommer till världen, barnen växer upp, nya erfarenheter, nya fram och motgångar, nya platser, nya tankar. Ibland blir jag lite rädd när jag tänker långt fram.

Var kommer jag vara mitt i allt? Var kommer mina nära och kära vara? Hur kommer allt gå? Vad ont det kommer göra när vissa betydelsefulla försvinner ur ens liv.

Nä hua, man ska inte tänka så mycket egentligen.. Men idag blev det karusell i lillhuvet.


 

Av Hanna Nordlund - 25 augusti 2011 21:45


James Horner kan det han gör alltså. Det vill säga himmelskt bra musik!

Rakt in i hjärtat går den.

Fantastiskt.


Här är några av många bra filmer med underbar musik av denna fantastiska kompositör.














Av Hanna Nordlund - 25 augusti 2011 12:03

                                                               






******************************



Av Hanna Nordlund - 24 augusti 2011 21:05

På senaste tiden har jag och Kimono avnjutit en massa dagar under några veckors tid bland skog, klippor och hav. Där har det blivit åka båt, åka fyrhjuling, picknick, god mat, vin, bad i havet, solning, bastning, skogspromenader, härligt sällskap och mycket mys.

Underbart. Det är så man inte får nog!


 

Av Hanna Nordlund - 22 augusti 2011 08:38

                       



***************



Hittade en dikt som jag skrivit nån dag i mitt lilla liv, för väldigt längesen.



Regniga sommardag

Vek, tom och svag

Det kom en stråle mot mitt öga

Jag såg bilder av berg så höga

Floder och dalar fanns överallt

Det kändes inte längre så ensamt och kallt

Funderingar omringade mitt huvud en stund

Jag satt och vilade mig mot en härlig lund

Det kändes så fridfullt och skönt

Runt omkring var allt så underbart grönt


****

Av Hanna Nordlund - 16 augusti 2011 12:54




                                                                                                                 

Ovido - Quiz & Flashcards