Alla inlägg under februari 2010

Av Hanna Nordlund - 22 februari 2010 01:22



Look how the wind carries the seed
See how the soil supplies what it needs
The rain falls, the sun shines and a flower breaks free
And it all works together, why can't we

And I have seen children at play in the park
Skin shades of ivory, red, yellow and dark
Well, my eyes saw colors their little hearts could not see
They were playing together, why can't we

Why can't we, why can't we
I can love you and you can love me
Why can't we, why can't we
Set our foolish pride free, just be and let be
Why can't we

I had a dream about a lion and a lamb
They were playing together and there was peace in the land
And swords became plowshares 'cause there were no enemies
And I woke up and wondered, God why can't we

Why can't we, why can't we
I can love you and you can love me
Why can't we, why can't we
Set our foolish pride free, just be and let be
Why can't we

<3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3



Av Hanna Nordlund - 18 februari 2010 12:13

..några bilder ifrån Madde eftersom jag inte laddat upp mina egna som jag har på mobben än, vilket är pga att jag inte har nån sladd så jag kan föra över dom till datan (!)


Här kommer några bilder på mig och Isabell från igår :)


   




Av Hanna Nordlund - 11 februari 2010 10:22

                                                                                         



Jag har läst väldigt fina ord idag.

Det värmde i lillhjärtat mitt :)


Började med att jag läste ett jättegulligt inlägg förut som handlade om mig på en av mina vänners blogg. Tack Madde :)


Och sen skrev en annan vän bara en stund efter det, att han tyckte om mig så mycket. Lille Gustavsson, du är för söt du :)


Jag har så fina vänner och det är jag glad för.


Det var en tid jag inte mådde så bra alls.

Då fick jag världens snuppigaste sms av Mirelle, så jag började gråta och allt...

Hon skrev så många positiva saker på ett roligt och uppmuntrande sätt, fast samtidigt så var det så fint och känslofyllt.

Svårt att förklara men jag blev så glad, de ska du veta Mirkan min :)

Ja det var ett typiskt "spara-föralltid-sms"

Du och jag vi fann varann snabbt. Skogsmullarna, haha.

Älskar dig !


Hihi, ja lika bra jag fortsätter.


Syster yster, hon är världens bästa. Hon kan man verkligen prata med om allt. Och lika knäpp är vi båda två, vi har alltid så hysteriskt kul när vi träffas.

Bara tok, haha.

Älskar dig sis :)


Ni bröder, ni är väl också rätt så reko :p

Hehe, ni e bäst, det vet ni ju :)

Vi syskonskaran tillsammans har oxå alltid otroligt skoj.

Känns även som att vi kommit varann mycket närmre på sista tiden och det glädjer mig enormt.

Alla är lättsamma, öppna, roliga och lite knasiga på sitt eget sätt, hehe.

Älskar er alla !

Mina syskon i mitt hjärta :)


Mina päron. Ja, det finns inga bättre föräldrar än er ! Så är det.

Ni finns ALLTID där för mig.

Spelar ingen roll vad det är. Och jag kan alltid prata med er om vad som helst. Förmodligen oxå därför jag alltid varit ärlig mot er vad det än gällt.

Ni står alltid vid min sida och stöttar mig till hundra procent.

Ni har verkligen gett mig allt jag nånsin kunnat önska mig.

Natur, djur, country, kärlek, skratt, tok, galenskap, ja och mycket mer. Den listan är lång ;)

Ni är inte bara mina föräldrar, ni är mina bästa vänner :)

Älskar er båda :)


Emma, du är som en liten mysgumma.

Du är snäll och go och förbaskat busig och rolig.

Jag minns den gången när jag trodde jag fått magsjuka för jag mådde så illa, plus att jag hade mensen.

Jag var hemma hos dig och du gjorde kaffe.

Du värmde vetevärmarn så jag kunde ha den på magen, för att lindra smärtan.

Sen fick jag krypa ned i din säng och vila.

Och nog sket du i att jag kanske kunde ha fått magsjuka.

Jag fick minsann inte gå därifrån.

Hon sa att hon inte ville att jag skulle vara ensam. Hon var som en orolig mamma.

Ja,du pysslade och tog hand om mig du :)

Älskar dig gumman :)


Julia, min Jul.

Du och jag stumpan. Du har blivit så himla stor nu.

Jag hinner inte med. Guu vad tiden går fort.

Du är min lilla toka.

Du och jag vi har alltid massa galna ideér för oss jämt.

Finns inga gränser, vi bara kör så det ryker.

Du är alltid så öppen för saker och ting, det är de som är så härligt med dig.

Du är som en lillasyster för mig..

Jag kommer så väl ihåg den där gången när du var här ute i svala hos oss när vi var yngre.

När moster Hanna kom på den geniala ideén att vi skulle bada med kläderna på.

Haha, så vi skulle springa ut på bryggan i full fart och hoppa i med alla kläder på, plus skor, hattar, halsdukar, ja gud vet allt.

Och såklart, du var på ! Som vanligt, haha.

Så vi dök i båda två.

Men jag minns att du tittade på mig som att du tyckte jag var helt stollig :P Vilket jag var, haha. Men du tveka inte ändå.

Du är mitt bästa !

Och jag älskar dig otroligt mycket "skräpet" :)



Andra namnvärda vänner.

Sanna, Benny, Annalena, Tom, Jenny.


Och Gunnar och Anki, ni är så jävla snäll och go' :)


Många fler finns det ju oxå.


Nu ska jag iväg på lite ärenden.

Ha en bra dag !

Av Hanna Nordlund - 10 februari 2010 16:25

Idag har jag påtat på med kläder och grejer. Ska hä iväg en hel massa plagg.


Och snart ska jag åka och hämta ut min mobil i lillbomma. Skojz !

Men nu blire mat, allas våran hederliga spagetti och köttfärsås, mumma.


Oliver tog lite bilder på vopparna igår när han var här.


Samu (olivers hund) till vänster

                


Av Hanna Nordlund - 9 februari 2010 20:27

BraOrd - Gamla ovanliga bra svenska ord.

Här är några av dessa.

  • Däkor = Kvinnor
  • Kräk = Djur
  • Nock = Nog
  • Bliga = Stirra
  • Allehanda = Alla slags
  • Bortklemad = Bortskämd
  • Dorsk = Lat
  • Enträgen = Ihärdig
  • Erbarmlig = Usel
  • Framgent = Framöver
  • Förbolt = Förbaskat
  • Förrucklad = Fördärvad
  • Gingo = Gick
  • Gramse = Arg
  • Gå dän ! = Försvinn !
  • Ilahullen = Girig
  • Imbecill = Mycket enfaldig
  • Kindpusta = Örfil
  • Knussla = Snåla
  • Kuf = Underlig figur
  • Kurtisera = Flirta, småprata
  • Kältring = Besvärlig person
  • Laborera = Arbeta
  • Lubrikation = Den kvinnliga motsvarigheten till erektion
  • Lönndom = I hemlighet
  • Lynne = Temperament
  • Lärospån = Erfarenheter
  • Logogryf = Ordgåta
  • Maruffel = Tölpaktig drummel
  • Megalomani = Storhetsvansinne
  • Moloken = Nedstämd
  • Orunkelig = Orubblig
  • Pilleknarkare = Sup
  • Pillemarisk = Småklurig
  • Pokulera = Supa
  • Presshäst = Symaskin
  • Pultron = Feg stackare
  • Putslustig = Spjuveraktigt skojfrisk
  • Raljera = Skämta
  • Rotvälska = Obegripligt språk
  • Rövkrok = En folklek (bryta arm fast med benen)  Hahaha (?)
  • Skabrös = Oanständig
  • Snöpa = Kastrera
  • Spetig = Mager
  • Strumpbett = Märket man får på benet om strumpan är för tajt
  • Sumprunkare = Yrkesbetäckning för dom som syresatte fisksumpar - nu används det i nedsättande betydelse
  • Svärdsidan = Manliga delen av en släkt
  • Sören = Fan också
  • Tallriksnuggare = Snyltgäst
  • Vemjelig = Äcklig
  • Överdängare = Skicklig person

Ja herregud, kan ni fatta vad jag har skrattat ! Jisses anåda ! 

Vad mycket konstiga ord det finns. Haha.



Nu ska jag bege mig. Adjöken.


Av Hanna Nordlund - 9 februari 2010 12:08

Snart blire skivinspelning !! Weeee! ;)

Av Hanna Nordlund - 7 februari 2010 21:39

<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3


           


<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3


Av Hanna Nordlund - 7 februari 2010 17:10

...vill ha.

 

Ovido - Quiz & Flashcards