Alla inlägg under september 2011

Mys

Av Hanna Nordlund - 27 september 2011 08:05

Jag kan inte få nog av kel, gos, pussar, kramar, ja allt som hör till. Så glad att jag har denna fina människa i mitt liv.


 

Av Hanna Nordlund - 26 september 2011 11:24

Godförmiddag.


Längesen jag skrev. Men har som sagt varit på Mallorca med jobbet i nio dagar. Har varit helt underbart skönt. Men också lite bergochdalbana många gånger. Är inte bara en dans på rosor jämt. Men skönt väder, vacker stad (Alcudia) och härliga dagar i solen.

Har fått lite bränna då givetvis, inte helt fel.

Men SOM jag har längtat hem, haha. Jag älskar vårat Svea jag. Och hösten som är så fin och härlig. Japp, och för att inte glömma det viktigaste, mina bästa killar här hemma, som jag saknat otroligt.

Ja, med andra ord, jag är så glad att vara hemma igen.


Kom hem på lördag eftermiddag. Pratade med Einar som sedan kom förbi. Och sen slutade det med att jag for ut till skatan med honom för att käka middag på cafét med han och några till. Sen var festen igång. Fast jag var ju nykter då såklart. Men gud så trevligt jag hade :)

Senare på kvällen avrundade jag och Einar och båtade ut till trutis och tände brasa och ljus och hade det enormt mysigt.

Igår var jag ut till svala och träffade alla vovvarna och päronen. Det var jättemysigt det med.

Vi gick ner till  lekhagen och busade runt ett tag och sen låg jag och Kimo i soffan och myste och kramades <3


Vill bara säga att jag är så glad idag och allt är äntligen som det ska vara.

Jag har verkligen släppt ut allt, rivit muren och bara sugit in allt det vackra omkring mig.

Och det är vackert må jag säga.. :)


Idag väntar jobbet. Så nu ska jag käka lite och sen bär det iväg.

Hyvar upp några bilder en annan dag.



På återseende.



**********************


Tack för din kommentar du okända.

Det var roligt att höra.

Ha en bra dag :)

Av Hanna Nordlund - 13 september 2011 10:44

Hösten är här. Mina ben spritter inte som dom brukar göra såhär års.

Den höstiga luften sköljer inte ner på samma uppfriskande och härliga sätt.

Jag ser inte dom vackra färgerna på löven lika tydligt ute.

Jag kan inte känna mig lika lycklig över hösten som jag brukar.

Ne, för min kropp och mina sinnen har hamnat i dvala för en stund..



 



*****


Jag hoppas verkligen, som i talesättet, att alla är vi värda en andra chans.

Men det är med kärlekens lotteri som med alla de andra, du kan inte satsa halvt och hoppas på full vinst.


****

Av Hanna Nordlund - 7 september 2011 07:27

Här sitter jag på jobbet. Blev en kvart försenad idag, störande. Men, men, barn och kvinnor.

Det regnar på ute som attans. Lilltjejen sover än. Hoppas hon får sova en stund nu till morgon, så hon blir piggare.


En kopp kaffe skulle suttit fint i kistan känner jag. Tror jag ska ta och slå på pannan.


Snart är det helg hörni. Undrar vad den erbjuder.


Höres.





Isabell blev en liten indian-cowboytjej idag :)

 


***


   

Av Hanna Nordlund - 1 september 2011 15:03


Såhär såg det ut på himlen igår när vi skulle iväg och grilla. En utav anledningarna till att vi spelade spel hemma hos Emma istället!



Myshund.

   

   



********


     


Kom just ett fyllo och plingade på och ville sälja teckningar.

Bara stank sursprit i hela trappen.

Ja, man kan ju vara glad att man inte sitter i samma båt som henne. Tragiskt.

Ovido - Quiz & Flashcards