Alla inlägg under januari 2010

Av Hanna Nordlund - 30 januari 2010 11:09

Morning, eller god förmiddag snarare.

Gu vad det har varit mkt småtok. Började med att Trix höll på att gosa ihjäl mig igårkväll. Han var verkligen på mig i ett kör, kurrade högt som en traktor och stampa runt och kloa på mig på magen, i huvudet, ja helt vild var han.

Sen hoppa han ner på golvet och börja kloa på dörrn och pratade med  mig, så då släppte jag ut han för ett litet toabesök. Sen gick det en stund, då ropa han och jag släppte in han. Sen sov vi allihopa. Haha, det var precis som att släppa ut en av hundarna för att göra ifrån sig. Rolig katt. Min goaste.

 

Ja och sen på morgonsidan när man sover som sköönast, då hör jag hur nån av hundarna börjar hurkla sig. Och som vanligt så flyger jag upp i sängen, men då ligger katten alldeles på utsidan, så jag tar tag i han o puttar iväg han ner i fotändan med en jävla fart, sen grabbar jag tag i Keela och bokstavligt talat slänger ut hon genom dörra. Fort som fan gick det, haha. Och katta såg alldeles chockad ut, han sov ju som en stock oxå kommer jag som en strormvind och hä iväg han, hahaha. Ja, vilket karusell. Men man vill ju inte ha en massa spya här inne.

 

Iaf, sen släpper jag ut dom andra hundarna en sväng i samma veva liksom. För trött var jag och ville sova några timmar till. Efter det låg vi alla ett tag till. Sen hör jag ett konstigt ljud utifrån, det lät som nå djur först, men sen hörde jag att det var mamma som ropade på Arack och Kip som var ute på en liten kissrunda. Så jag somnar om.

SEN vaknar jag av att jag har en hårig liten rumpa i mun typ varannan sekund, då låg Trix och fläkta runt med den i mitt ansikte. Så jag flyttar hans arsel åt andra hållet. Men ni ska inte tro att jag blev av med stjärtuppvisningarna. Sen så kliver Kimo upp. Ställer sig med arslet mot mig, sträcker sig framåt med framtassarna så ändan putar ut alldeles förskräckligt, mot MIG, sen släpper han en skit ! Så jag skrek åt han : gåååå och lägg diiiig. Hahahaha.

 

Sen tänkte jag, ja sover en liiiten stund till. Men då efter en stund vaknar jag av att Keela ligger bakom mig, jag ligger på sidan liksom och hon kommer krypande upp bakom min rygg. Hon fortsätter krypa, upp med sitt lillhuve enda upp så hon kommer åt mina örom med hennes nos. Jag sneglar i sidled, då ser jag två stora gosiga ögon, haha. Plus en rumpa som trummar. Sötnosen !

 

Och just nu ligger Trix och slickar på min t-shirt. Han gillar tydligen oxå TNE :p

 

Mina älskade djur, dom är det bästa som finns ! :)

Nu ska ja ta mig en kopp kaffe !


Av Hanna Nordlund - 27 januari 2010 21:37

Hej hopp och skutt !

Idag har minsann hela antarktis kommit på besök tro jag bestämt. Wow, vad mycket snö !

Ser ut som ett vinterparadis här ute nu. Var ut på sjön tidigare med vopparna och guu vad vackert det var ute ! Alldels vitt överallt. Och bara pudersnö. Vi skuttade glatt omkring, busade och hade oss. Mys.


Fast och andra sidan så kan jag tänka mig att många andra inte ser lika ljust på det som jag ;p

Det var inte ens plogat här på storvägen idag. Tror dom har tagit tag i de nu, typ efter fyra.. Ja det lär nog har kommit många grodor hoppandes ur folks munnar idag. Haha.


Undrar om min mobil kommit fram från sitt gömställe (?)


Idag for Apache och Maja till katthimlen. Hoppas ni skuttar och har det gott däruppe mina små vänner..   


Ciao!



Av Hanna Nordlund - 10 januari 2010 01:30

..den här lilla filuren jag. Nisse heter han.

Han vill ha ett nytt hem. Jag vill ha Nisse. Men det går inte. Synd.

 

Lycka till Nisse.

 

 

Nä men kära nån, nu har jag tråkigt asså. Hahaha. Fast jag skulle faktiskt vilja ha en häst.

Det vore väl trevligt. Då skulle jag vara ute och rida varje dag ! Fast Nisse är inte inriden tydligen, han är vild som jag. Men då har vi ju iaf nåt gemensamt. Det är ju en bra början på en fin vänskap. Alltid lättare om man har nåt gemensamt ju. Vi skulle nog blivit bra polare han och jag.

 

Tänk vad roligt det skulle vara att ha en pappegojsare oxå.

Fan vad han och jag skulle surra med varann. Det skulle jag gilla.

 

(dunkar hövve i tangentbordet)

 

Ska nog sova nu ja, tro jag... hahah..

 

 

The End.

 

 

 

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards