Alla inlägg den 28 mars 2009

Av Hanna Nordlund - 28 mars 2009 14:39






Hejsan hoppsan!




Här sitter lilla jag & filosoferar..

Hade lite eventuella planer inför denna afton, men får se hur det löser sig.

Behöver svar från min väninnna...

Som jag för övrigt saknar oerhört mkt! =(



Ur boken "Ord om vänskap"




Har du en vän som du tror på skall du besöka honom ofta,

ty det gror sly & högt gräs på den väg som aldrig används.



Vårt liv kan inte bli fullkommligt utan vänner.



Det är de vänner du kan ringa till klockan fyra på morgonen som betyder något.



Har du tänkt på att den som är alllas vän kan bli ingens till sist?



Du bör uppsöka dina vänner oftare när de har motgångar än när det går bra för dem.



Sorgen reder sig själv, men för att få fullt utbyte av glädjen måste du ha någon att dela den med.



Med andras ögon kan man se sina egna fel.



Om du vill vinna en vän bör du blunda med ena ögat.

Vill du behålla honom måste du blunda med båda ögonen.



En enda vän i en svår stund kan upplyfta den som är djupt nere.



I arbete, vänskap & kärlek får man aldrig mäta & aldrig väga, utan ge allt man kan.



Vänskap är en själ som tagit bostad i två kroppar.



Ett hems utsmyckning är de vänner som kommer dit.



Det leende du skickar ut kommer tillbaka till dig.



De enda vänner vi kan lita på är de som aldrig ber oss lita på dem.



En vän är någon som vet allt om dig & ändå tycker om dig.



En sann vän hör sången i mitt hjärta, & han vill sjunga den för mig när mitt eget minne sviker.


------------------------------------



Mja, nu har jag iaf tagit lite kort på valparna som idag är två veckor & sötare en nånsin, hih!

Har ju flyttat ut till päronen över sommaren, så internet är inte direkt tipp topp, bilderna tar jääättelång tid att ladda upp =/

Jag kommer lägga ut dom i detta inlägg såsmåningom, ska åka & låna nåns dator som är lite kvickare, haha! =P




Well folks, later!











Ovido - Quiz & Flashcards