Direktlänk till inlägg 23 januari 2012

Måndag

Av Hanna Nordlund - 23 januari 2012 22:38

Ja, denna rara lilla måndag har jag tillbringat på Ikea med Einar. Typ halva dagen. Vi har köpt kök. Ja det låter ju så simpelt. Köpt kök.

Men huu så mycket pryttlar.

Vi for imorse runt halv nio och omkring halv fyra åkte vi hemöver med en väl fylld "skumpy", ett stort lass på släpet och en blå fot. Tappade ett "kök" på foten. Sate, vad ont det gjorde.

På vägen hem plockade vi upp lilla Isabell som vi sen var barnvakt åt i ca 2 timmar.

Jag och Isabell hann med att både äta, dansa, sjunga, gunga, leka i snön, åka plastpåse i snön och bygga snögrotta innan Madde-mamman dök upp. Vi hade jättemysigt och det var så roligt att få rå om'na lite :)

Vilken tur att mamman fick trassel med bilen ;)


Nu ikväll har jag kollat efter jobb på hundra olika länkade sidor på ams.se. Jisses...det ÄR så roligt :]

Fast jag tror faktiskt att jag ska börja plugga till undersköterska. Det vore det mest förnuftiga att göra i min situation.

Får'la si vad som händer och fötter. MEN, hä löser sig alltid!


Surrade med Tom ikväll. Det var verkligen roligt :)

Också har jag borstat håret! :D...................

Jag är så baskat less på det här strulet till huve. Ja, både invändigt och utvändigt.

Ska beställa klipptid imorgon. Och en klipptill kanske?

Då kanske det reder sig, satt säga..


Jo, också var det ju helgen förstås. På lördagen blev det lite party i Myrbodarna. Hade jävulst trevligt. Grillat, sång och gitarr, öl och skojigt folk.

På söndag var jag trött. Punkt.

Men det styrde vi till genom att åka ut till svala och spänna för vild-djuren Keela, Kimo och Kip, sen drog vi iväg på skidorna över sjön och bortöver.

Härligt var ordet!

Sen blev vi bjuden på lite mat av mor och far. Också blev det brasa och surr. Jättefint allting, förutom att jag var lite surkäääring där ett tag. Jag var fortfarande trött och hade huvudvärk tråkigt nog.

Men så går det. När huvet är dumt får kroppen lida, också Einar ibland, haha.


Sen blev det hem och sängen tidigt för min del. Fast först tog vi ett bad och tände massa ljus och mös.

Rackarns härligt avslut på den dagen. Min gubbe är den bästa på jordklotet :)

Nu ska jag förresten ringa och kolla om gubben ifråga är påväg hemöver snart. Börjar bli sent ?


Trevlig afton på er alla!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna Nordlund - 26 oktober 2012 21:16


Ja hörni. Jag är lite rund om fossingarna jag, det erkänner jag. Men dessa ord kommer från en annan liten dag av funderingar.     Vad går livet ut på egenligen? Vad vill vi få ut av våran korta stund på jorden? Vad vill vi uppnå? Vad är v...

Av Hanna Nordlund - 22 augusti 2012 16:08


Saknar vinden som stryker mitt hår. Saknar att vara kär. Saknar vågorna som kluckar mot båten och båtens brummande ljud. Jag saknar ditt skratt. Jag saknar solnedgångarna vi såg på tillsammans. Saknar ljudet av havet och måsarnas skrik. Sakna...

Av Hanna Nordlund - 16 augusti 2012 20:57


  Idag lämnade min katt denna vackra värld för en ännu vackrare värld. Han dog i mina armar..                ...

Av Hanna Nordlund - 4 augusti 2012 21:21

Bara lyssna... Så himla vackert. Det finns så mycket ondska i världen. Bara lyssna och känn era hjärtan bli varma. Ångra, förlåta och glömma. Lära av sina misstag, gå vidare och göra bättre..     ...

Ovido - Quiz & Flashcards