Alla inlägg den 4 augusti 2012

Av Hanna Nordlund - 4 augusti 2012 21:21

Bara lyssna...

Så himla vackert.

Det finns så mycket ondska i världen. Bara lyssna och känn era hjärtan bli varma.

Ångra, förlåta och glömma. Lära av sina misstag, gå vidare och göra bättre..



Av Hanna Nordlund - 4 augusti 2012 20:27

Regnet bara öser och vräker och öser. Åskan går. Samma idag som igår. Men jag tycker bara att det är mysigt!

Dagen har bestått av mestadels jobb, sen på eftermiddags-kvällskvisten lite grillning, ost och kex hos mor och far med våra fyrbenta vänner. Och nu har jag krypit till kojs.


Imorgon är en ny dag!



Några citat om kärlek.

***


Det är omöjligt att vara förälskad och klok på samma gång. / Francis Bacon


Du kan ge utan att älska, men du kan inte älska utan att ge. / Ami Carmichael


Den som inte kan hata kan inte heller älska. / Voltaire

 

Den högsta lyckan i livet är förvissningen om att vara älskad för sin egen skull, eller rättare sagt: att vara älskad trots en själv. / Victor Hugo

 

Allt du behöver är kärlek. Kärlek är allt du behöver. / John Lennon



Att få ett äktenskap att fungera är som att jobba på en bondgård. Varje morgon ska man börja om från början. / Okänd

 

Kärlek föds ur glädjen att se på varandra, får näring ur behovet av att vara tillsammans och fulländas av det omöjliga i att vara åtskilda. / José Marti



Kärlek vid första ögonkastet är ungefär lika tillförlitligt som en diagnos vid första handslaget. / Georg Bernard Shaw

 

Kärlek är en resa utan kompass i ett väglöst land. Ett äventyr. / Anne Swärd



Kärlek är stimulans för hjärtat under samtidig lokalbedövning av förståndet. / Sacha Guitry


Kärleken skapar ett “vi” utan att förstöra ett “jag”. / Leo Buscaglia


Kärleken är som en duva, håller man den för hårt kvävs den, håller man den för löst flyger den bort. / Danskt ordspråk

 

Kärleken är vårt livs största glädje och vårt livs största sorg. Det är livet. / Franskt ordspråk



Längtan är kärlekens ständige följeslagare. / Okänt ursprung

 

Min kärlek till dig är enkel, rak och sann. Det är bara jag som krånglar till det ibland. / Caroline Wekell



Viss kärlek är som vinteräpplen, mognar sent och håller länge. / Okänt ursprung

 

Älska mig mest, när jag förtjänar det minst, ty då behöver jag det bäst. / Okänt ursprung

 

 

           

Ovido - Quiz & Flashcards