Alla inlägg den 31 augusti 2008

Av Hanna Nordlund - 31 augusti 2008 14:48

tjo flöjt! igår var de lysnatta och jag o keela (vovven) o några stycken till var ute i lubban o paddlade kanot med lyktor o grejer, jättemysigt!

vi åkte först ut på en ö och slog upp kåtan vi skulle sova i o fixade med sovsäckar, mat o annat. sen drog vi iväg med kanoterna ut till lilllubban o hyvade kläderna o sprang runt nakna allihopa haha, vi bastade o badade tunna ;) riktigt nice, så jäkla fint där ute! sen kom de störiga människor dit :/ så vi for tillbaka o började med käket, som bestod av fläskkotletter, lök, potatissallad, stekt potatis, bakad potatis, supergott bröd, nån sorts gryta, ja lite av varje, alla åt av alla mer eller mindre.

efter maten så skulle vi då ut på självaste lys grejen, så vi paddlade iväg o runt lite här o där, otroligt fint var de, folk som spelade o sjöng överallt på land runtikring.

sen for vi hem o gjorde en brasa i kåtan, satt oss där, spelade lite gitarr, tog några bira o snackade skit ;) väldigt väldigt trevlig afton må ja säga! men natten var inte lika trevlig, knörvligt sov ja, oxå var de en myra som bet mig precis när jag väl somnat, jävla lodarmyra!

sen vaknar jag tjugo i sex av att lasse e uppe o yrar, han säger : näe dax för lite kaffe va? O vi andra: kan vi sova en stund till!!

hehe sen sov vi väl till halv nio nåt, klev upp o käkade lite frukost, o de blåste fan utanför, usch! men sen började vi packa ihop så då blev man varmare, sen paddlade vi tillbaka.. o nu sitter jag här o har jättejättetråkigt och luktar brasa haha. ska nog skutta mig in i duschen en sväng nu och sen ska jag tända lite ljus o mysa, kolla nån film kanske. yeyyemen, ha de!

Ovido - Quiz & Flashcards