Direktlänk till inlägg 15 mars 2009

Valpning

Av Hanna Nordlund - 15 mars 2009 11:03

Nu har dom efterlängtade små liven äntligen kommit ut till den stora världen =)


Keela kom till mig igårkväll & visade att det var på gång, så duktig min lilla go-snuppa!

Lite före tolvtiden igårkväll gick startskottet =P

Prick tolv kom den första valpen, ååh det var sån otrolig känsla!

Åh vilken sötnos då =)

Jag var lite orolig att det kanske skulle bli nå komplikationer under födseln.. Allt gick jättebra, men det kom faktiskt en valp som kom ut åt fel håll, men det blev inga problem, lättnad!


Var ju jättelängesedan jag var med på valpning, 10 år sen typ, då var man ju bara en liten tös =P

Iaf, valpningen gick snabbt ändå, den sista valpen kom tjugo över ett.

Fast jag satt uppe till halv tre nåt, ifall att det skulle komma en eftersläntare ;) Hihi!

Innan jag la mig fick Keela lite leverpastej & det var mumsigt må ni tro ;)

Sen la jag mig på madrassen med ett vakande öga så länge det gick, men efter en stund så tvärslockna jag =P



Klev upp vid sex med Keela & släppte ut henne för att kissa en sväng, vilket gick galant.

Hon följde med utan nå invändningar =) Så det är ju bra!

Allt hade gått bra under natten!

Pratade med Daniella ( hon som jag köpte Keela av) & hon berättade att Keelas mamma fick dom släpa ut & hon skrek hela tiden enda tills hon kom in till valparna igen, hehe!



Nu sitter jag bara här, tar mig en kopp kaffe & skådar dom små gosnosarna, uuurgulliga är dom!

Men jag tror att det bara är pojkar hela högen =O

Jag som skulle behålla en liten flicka hade ja tänkt, där sprack den planen ;)


Nu ska jag gå & stöka lite! Puss!




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna Nordlund - 26 oktober 2012 21:16


Ja hörni. Jag är lite rund om fossingarna jag, det erkänner jag. Men dessa ord kommer från en annan liten dag av funderingar.     Vad går livet ut på egenligen? Vad vill vi få ut av våran korta stund på jorden? Vad vill vi uppnå? Vad är v...

Av Hanna Nordlund - 22 augusti 2012 16:08


Saknar vinden som stryker mitt hår. Saknar att vara kär. Saknar vågorna som kluckar mot båten och båtens brummande ljud. Jag saknar ditt skratt. Jag saknar solnedgångarna vi såg på tillsammans. Saknar ljudet av havet och måsarnas skrik. Sakna...

Av Hanna Nordlund - 16 augusti 2012 20:57


  Idag lämnade min katt denna vackra värld för en ännu vackrare värld. Han dog i mina armar..                ...

Av Hanna Nordlund - 4 augusti 2012 21:21

Bara lyssna... Så himla vackert. Det finns så mycket ondska i världen. Bara lyssna och känn era hjärtan bli varma. Ångra, förlåta och glömma. Lära av sina misstag, gå vidare och göra bättre..     ...

Ovido - Quiz & Flashcards