Direktlänk till inlägg 8 mars 2010

Jakt

Av Hanna Nordlund - 8 mars 2010 13:15

Jag har tidigare skrivit om den grymma "sporten" tjurfäktning som är tillåten i EU-länder som Spanien, Frankrike och Portugal.
 
Nu verkar det iaf som om det kan bli ett förbud i Katalonien (en del av Spanien) då parlamentet röstat

igenom att tjurfäktning skall förbjudas i hela regionen, hoppas nu det blir så oxå! Förhoppningsvis kan detta leda till ett förbud inom hela EU såsmåningom,

att det ens ÄR tillåtet är ju helt absurt!! En färsk undersökning visar att 76% av spanjorerna är emot tjurfäktning och det bådar ju gott.

Nåja, vi svenskar ska inte slå oss för bröstet då vargjakten är ett enda stort "skämt". Att ett så stort land som Sverige med så få invånare inte skulle klara av att

leva med den lilla vargstam som finns är ju patetiskt!! Än mer patetiskt blir det att höra på miljöministern Andreas Carlgrens pinsamma [bort]förklaring till varför

regeringen gett tillstånd till licensjakt på vargar.

Nä vad det hela handlar om är renägande samer som inte längre följer sina renar och kan hålla rovdjur på avstånd (javisst, SKJUT mig för att jag "vågar" kritisera Sveriges ursprungsbefolkning, men min mammas farmor var norsk same så......), kreaturbönder som inte orkar besvära sig med att skaffa rovdjursstängsel som skydd för

sina kreatur och jägare som inte vill ha konkurrens om viltet (förlåt pappa men jag vet ju att du iaf inte hymlar om att ni jägare inte vill ha konkurrens från

rovdjuren)!

Så nu tycker jag att Sverige bara kan knipa käft när Norge och Japan jagar valar och norrmän å kanadensare klubbar ihjäl sälar, nä sopa först rent framför egen dörr

säger jag bara!!



Bra skrivet! Jag håller fullständigt med  tjejen som skrev detta.

 

 

 


Ett av dom vackraste djur vi har.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna Nordlund - 26 oktober 2012 21:16


Ja hörni. Jag är lite rund om fossingarna jag, det erkänner jag. Men dessa ord kommer från en annan liten dag av funderingar.     Vad går livet ut på egenligen? Vad vill vi få ut av våran korta stund på jorden? Vad vill vi uppnå? Vad är v...

Av Hanna Nordlund - 22 augusti 2012 16:08


Saknar vinden som stryker mitt hår. Saknar att vara kär. Saknar vågorna som kluckar mot båten och båtens brummande ljud. Jag saknar ditt skratt. Jag saknar solnedgångarna vi såg på tillsammans. Saknar ljudet av havet och måsarnas skrik. Sakna...

Av Hanna Nordlund - 16 augusti 2012 20:57


  Idag lämnade min katt denna vackra värld för en ännu vackrare värld. Han dog i mina armar..                ...

Av Hanna Nordlund - 4 augusti 2012 21:21

Bara lyssna... Så himla vackert. Det finns så mycket ondska i världen. Bara lyssna och känn era hjärtan bli varma. Ångra, förlåta och glömma. Lära av sina misstag, gå vidare och göra bättre..     ...

Ovido - Quiz & Flashcards