Alla inlägg den 24 november 2011

Av Hanna Nordlund - 24 november 2011 11:02


Jåh! Nu kör vi.

Idag ska pyntas med traditionella röda julgardiner, tomtar, troll, ljus, julbockar, också ska jag placera en kofäll under min fina stubbe. Kommer bli vansinnigt fint. Jordå.


Himmel och pannkaka, vad jag hade skoj igår!! Jag och Madde på birsta. Kan bara sluta med galenskap och skratt-i-läppinen. Ja, också tomma plånböcker givetvis...

Men jösses vad vi härja med alla stackars männsker. Jag skrattade så mycket så jag var helt slut igår när jag kom hem.


Det här var ett av många tossiga saker.

När vi skulle parkera vid Ikea:


Jag tänker i mitt stilla sinne: Vi kör hitåt!

Madde gastar: Åk diiiit!

Jag: Öh, eh??!?!! Funderar en halv sekund...AAAAAAHHH!! Grabbar tag i ratten och väjer rackarns snabbt innan vi kör in i den parkerade bilen framför.

Asså det var ju ingen fara, men det måste sätt förjävla roligt ut.

Höll på att skratta hövve av mig alltså :P



Ja, nu har Einar flygit iväg. Så nu är det tjejstuga här hemma. Jag, Keela och Zioux ligger och jäser i sängen. Skööönt!

Vi hade det iallafall jättemysigt igår, jag och gubben. Käkade rullader, klyftpotatis och sallad. Sen blev det bad med levande ljus.

Och på det blev det mys i soffan med glögg och pepparkakor med ädelost.

Sen sov vi som två stockar. Jag sov så himla tungt imorse men ändå inte. Hä gånte å förklara. Drömde iallafall en väldigt knepig dröm. Är nog en av de fränaste drömmar jag drömt. Ja, förutom den biten då Madde kidnappade mig och höll mig fånge i ett hus där det fanns monster i källaren, en elak karl som skrattade när jag var helknäckt och utanför husknuten stod det en massa beväpnade soldater....!

Hmm...


Nä nu ska jag stoppa ansiktet i toan så jag piggnar till. Är helt förslöad idag.

Tjofräs!



Här är några fina "lörvpöser" vi provade igår. Fina va? Dom fick följa med oss hem!  


****


Dom fick bli hemlös dom däran. Mössorna alltså! :P



 

Ovido - Quiz & Flashcards