Direktlänk till inlägg 22 november 2011

Tsssdag

Av Hanna Nordlund - 22 november 2011 21:15

Morsning.


Skönt med helg mitt i veckan! Är ledig ons,tors. Så ikväll tog jag och laddade med lite chips och godis. Gött värre.

Helgen har varit skön, den som var. Den här är rätt skön också ;D


På fredagen gjorde jag och Julia iordning en stor smörgåstårta och sen firade vi farsdag med pappsen och mamsen (bättre sent än aldrig). Mycket, jätte, väldigt god smörgåstårta!


På lördagen åkte jag och Keela och hälsade på hos Rune och Gudrun en sväng, och efter det blev det påhälsning hos mormor, där det blev bullar och kaffe. Sen gick jag och Keela på prompa, bl.a runt fiskdammen, sen for jag ut till päronen och lånade med mig Trix, mysgurkan min. Blev lite sugen på att skaffa katt igen. Det är ju bra mysigt.

På lördagkväll gjorde jag iordning lite middag och sen kom Einar och hans kusin över och vi käkade, surrade och hade det gott.


På söndagen hade Einars båt badat klart för i år, han och hans brorsa hjälptes åt att ta upp Viktor medans jag och Keela tittade på. Keela misstyckte.. haha. Hon gillade inte traktorn och bullret. Klandrar hon inte.

På kvällen var jag, Einar och Keela barnvakt åt Isabell och det gick hur bra som helst. Hon är så underbart go och snäll. Och hon har fattat stort tycke för Einar, det kan man lugnt säga, haha.Vi tittade på teletubbies, också tittade vi på teletubbies. Också myste vi i soffan till teletubbies såklart. Men det blev även bus, bullafika, kittling, bilåkning och annat, hehe.

Mån,tis har jag jobbat. Trix for hem igår och jag hämtade hit hans mamma Zioux som har flyttat in på heltid. Olov tyckte inte det funkade så bra hos han med henne och den andra katten, satt ja, nu fick jag ju en katt här hemma ändå. Gossan-sossan.

Vi var och hälsade på Emma häromkvällen också, och hon visade några hemska bilder på mig sen några år tillbaka, SOM vi helst hade kunnat hoppa över att titta på. Men karln var ju måttligt road, till skillnad från mig....

Jah, så vare med det.


Imorgon blir det shopping med min bästaste lurre. Längtar!

HA en fin afton!




Jordens sämsta kamera har jag, men bättre bilder med dålig kvallis än inga bilder alls.

                       

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna Nordlund - 26 oktober 2012 21:16


Ja hörni. Jag är lite rund om fossingarna jag, det erkänner jag. Men dessa ord kommer från en annan liten dag av funderingar.     Vad går livet ut på egenligen? Vad vill vi få ut av våran korta stund på jorden? Vad vill vi uppnå? Vad är v...

Av Hanna Nordlund - 22 augusti 2012 16:08


Saknar vinden som stryker mitt hår. Saknar att vara kär. Saknar vågorna som kluckar mot båten och båtens brummande ljud. Jag saknar ditt skratt. Jag saknar solnedgångarna vi såg på tillsammans. Saknar ljudet av havet och måsarnas skrik. Sakna...

Av Hanna Nordlund - 16 augusti 2012 20:57


  Idag lämnade min katt denna vackra värld för en ännu vackrare värld. Han dog i mina armar..                ...

Av Hanna Nordlund - 4 augusti 2012 21:21

Bara lyssna... Så himla vackert. Det finns så mycket ondska i världen. Bara lyssna och känn era hjärtan bli varma. Ångra, förlåta och glömma. Lära av sina misstag, gå vidare och göra bättre..     ...

Ovido - Quiz & Flashcards