Direktlänk till inlägg 27 november 2011

Morgonstund med hjärtsnurp

Av Hanna Nordlund - 27 november 2011 23:50

Imorse vaknade jag tack vare att katten hoppade upp i sängen och sa godmorgon. Jag tittade på klockan, 7,48, stressattack, som en rak höger i trynet, pulsen på topp. Flög upp ur sängen. Kutade runt som en yr höna och slängde på mig ett par byxor och en bh, sprang in i köket, drog åt mig en påse och hyvade ner matlådorna (som tack och lov var färdiga och stod staplade i kylen), tillbaks ut i hallen och på med en tröja, jacka, skor, en speedad tandborstning och swosch ut till bilen, skrapa, skrapa, hej och hå. På pricken framme klockan 8,00 på jobbet. Pust!

Tack katt.


Har varit på julskyltning i stan idag med jobbet. Härligt att se alla mysgummor och gubbar i stånden på torget. Också den härliga live-jul-musiken. Go-juligt värre.

Och snön förstås, snön! Jag säger som Pippi: Fy fabian vad jag blir glad!


Imorrn är Hanna ledig. Då ska jag dega i sängen hela morgonen och mysa med mina fyrbenta vänner. Sen ska jag åka och plocka upp goaste Gunnel och åka ut till mor och far, väl där blir det nog lite fika och massa surr. Riktigt trevligt ska det bli!

Också till höjdpunkten denna vecka... på torsdag far jag till Luleå och hälsar på min goa kille över helgen. Längtar!


Nu är äntligen min Kimo hemma igen. Som jag har längtat efter min lilla fishund. Och han är så glad att vara hemma igen och fisandet är det inge fel på :)


Nä, nu blir det till att krypa kojsan!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Hanna Nordlund - 26 oktober 2012 21:16


Ja hörni. Jag är lite rund om fossingarna jag, det erkänner jag. Men dessa ord kommer från en annan liten dag av funderingar.     Vad går livet ut på egenligen? Vad vill vi få ut av våran korta stund på jorden? Vad vill vi uppnå? Vad är v...

Av Hanna Nordlund - 22 augusti 2012 16:08


Saknar vinden som stryker mitt hår. Saknar att vara kär. Saknar vågorna som kluckar mot båten och båtens brummande ljud. Jag saknar ditt skratt. Jag saknar solnedgångarna vi såg på tillsammans. Saknar ljudet av havet och måsarnas skrik. Sakna...

Av Hanna Nordlund - 16 augusti 2012 20:57


  Idag lämnade min katt denna vackra värld för en ännu vackrare värld. Han dog i mina armar..                ...

Av Hanna Nordlund - 4 augusti 2012 21:21

Bara lyssna... Så himla vackert. Det finns så mycket ondska i världen. Bara lyssna och känn era hjärtan bli varma. Ångra, förlåta och glömma. Lära av sina misstag, gå vidare och göra bättre..     ...

Ovido - Quiz & Flashcards